Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

4 september 2017
Interview Roberto Mamone - Lufthansa Group

 


Op 1 april 2017 startte Roberto Mamone als general manager sales binnen de Lufthansa Group. In zijn nieuwe functie richt hij zich de komende tijd vooral op de innovatie en verdere digitalisering die Lufthansa Group komende jaren wil doormaken.

Hoe groot was de overstap naar deze functie? 
“Hiervoor werkte ik al 23 jaar bij Lufthansa, de afgelopen vier jaar als country manager België en Luxemburg. De overstap is niet heel groot, ik kan grotendeels verder in dezelfde lijn met de basis die ik inmiddels heb opgebouwd. Bovendien ben ik in een geweldig team terechtgekomen, met mensen met veel ervaring waarmee ik verder kan bouwen. Mijn eerste bezigheden bestonden uit het leren kennen van het team, daarna ben ik vooral in gesprek gegaan met klanten. Wat vinden zij belangrijk, wat leeft er?”

En wat waren uw bevindingen?
“De markt is momenteel heel dynamisch en flexibel. De Nederlandse markt is meer gericht op het digitale aspect dan de Belgische. Daar gaan we de komende tijd dus veel mee doen. We hebben 2017 uitgeroepen tot ‘year of innovation & digitalisation’ binnen Lufthansa Group. Een belangrijk onderdeel daarvan is Direct Connect. Met Direct Connect geven we reisagenten directe toegang om boekingen te doen, in plaats van via een GDS (Global Distribution System). Dit heeft als voordeel dat we ons aanbod beter kunnen personaliseren op de reiziger. Nu moet de reiziger voor sommige opties eerst nog speciaal naar de website van de airline, straks hoeft dat niet meer. Uiteindelijk willen we er naartoe dat alle airlines van Lufthansa Group samenkomen in één hoofdkantoor en alles nog beter gestroomlijnd is.”

Introduceren jullie dit jaar nog nieuwe verbindingen?
“Jazeker. San Diego (Californië) en San José (Costa Rica) zijn al boekbaar als nieuwe bestemmingen. Daarbij merken we dat San Diego veel individueel wordt aangevlogen en San José het erg goed doet bij groepsreizen, bijvoorbeeld in combinatie met Panama. Een derde nieuwe bestemming die nog in de planning zit is Windhoek. Ook hiervan hebben we hoge verwachtingen op het gebied van groepsaanvragen. De vluchten zijn alle drie vanaf Amsterdam met een tussenstop op Frankfurt te boeken.” 

Jullie zijn al een tijdje bezig met het ontwikkelen van internet aan boord. Hoe gaat het daarmee?
“Dat is inmiddels op de langeafstandsvluchten volledig uitgerold.  Op kortere vluchten binnen Europa zijn we er bijna. Binnenkort kun je dus op alle vluchten van Lufthansa Group via een betaalde functie gebruik maken van snelwerkend internet aan boord.”