Cookies van Travelution
Deze website maakt gebruik van cookies om zo goed mogelijk te functioneren en de gebruiker de beste ervaring te bieden.

deel  

4 september 2017
Interview Ronald van Bruchem - Thomas Cook

 


Het jaar 2017 verloopt voor Thomas Cook voorspoedig. Vooral de comeback van de Griekse eilanden heeft daar tot nu toe aan bijgedragen. We spreken met Ronald van Bruchem, manager business development, over de laatste ontwikkelingen bij Thomas Cook. 

Wat kun je vertellen over het eerste halfjaar van 2017?
“Wij zijn erg blij met de comeback van Griekenland als vakantieland. Bestemmingen als Kreta en Kos doen het goed. Bovendien blijft de klanttevredenheid onverminderd stijgen. Met name dankzij onze unieke producten, zoals de eigen TC Hotels & Resorts, daar scoort de prijs-kwaliteitverhouding erg goed. Nieuwe bestemmingen, zoals Zuid-Sicilië en Peloponnesos, zijn ook uitstekend ontvangen. Niet alleen in Europa boeken we prima resultaten, ook het verre vakantieaanbod blijft groeien. Het aanbod wordt dus steeds breder en dat is een goed teken.”

Wat maakt nieuwkomers Boa Vista en Senegal interessant?
“We hebben gemerkt dat de Nederlandse vakantiegangers op zoek zijn naar meer keuzemogelijkheden voor zonvakanties in de winter, waarvoor ze niet al te ver hoeven vliegen. Beide zijn geweldige zon, zee en strandbestemmingen met een kwalitatief hoog niveau. Boa Vista in Kaapverdië staat bekend om haar no-stressmentaliteit en in Senegal valt een relaxte zonvakantie te combineren met het ontdekken van het Afrikaanse wildlife en de koloniale historie van Dakar.”

Wat houdt het Casa Cook-concept precies in?
“Het is een hotelconcept voor mensen die een urban lifestyle aanhangen en veel affiniteit hebben met mode en design. Dit kunnen singles, vriendengroepen, stellen of families zijn. Elk Casa Cookhotel heeft een unieke sfeer en inrichting met individueel geselecteerde kunstwerken en vintage meubelen. Elke gast kan er zijn eigen vakantieritme volgen, mede door de flexibele openingstijden van de restaurants. In de restaurants worden eerlijke en verse gerechten geserveerd.”

Waar staat het nieuwe label Signature voor?
"Onder Signature valt ons premiumaanbod. Zo kunnen klanten makkelijker het bestgewaardeerde aanbod vinden en een hoogwaardige vakantie tegemoet gaan. Gasten die voor een vakantie uit het Signature-aanbod gaan, kunnen rekenen op minimaal vier sterren, de beste ligging, buitengewoon comfort, culinaire hoogstandjes en goede faciliteiten. Ons plan is om het premiumaanbod te blijven ontwikkelen en verder uit te breiden met accommodaties op zowel verre bestemmingen (Caribbean, Azië, Afrika) als rond de Middellandse Zee (Italië, Spanje, Griekenland).”